Meille soitti asukas, joka puhui huonosti suomea.

Asukas: ”Hei! Minulla on asunto osoitteessa x. Minun ikkunan alla pysäköi auto, josta kuuluu kauhea ääni! Kuin lentokone! Emme pysty nukkumaan, kun auto lähtee liikkeelle aamuisin!”

Mä: ”Okei… Valitettavasti emme sille voi mitään, jos autosta kuuluu kova ääni.”

Asukas: ”Me ei voida nukkua! Sano sille, että se ei saa pysäköidä siihen!”

Mä: ”Onko siinä siis ollenkaan autopaikkoja vai pysäköikö joku se auton vaan talon viereen?”

Asukas: ”On parkkipaikka, missä on vapaa pysäköinti. Sille pitää sanoa, että siihen ei saa ajaa!”

Mä: ”Me emme huolehdi teidän yhtiössä autopaikoista ja jos siinä on kerran vielä vapaa pysäköinti, en edes tiedä kenelle paikat kuuluvat. Ne voivat olla toisen yhtiön paikkoja. Ja jos siinä on vapaa pysäköinti, emme voi kieltää ketään ajamasta siihen.”nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”Ei saa kuulua mitään! Teidän pitää sanoa sille!”

Mä: ”Mulla ei valitettavasti ole mitään oikeutta kieltää häntä pysäköimästä siihen. Se on normaalia elämää. Autoista kuuluu ääniä. Te voitte tietenkin itse käydä juttelemassa hänen kanssaan. Voitte pyytää häntä ajamaan muualle, mutta me emme sitä tee.”

Asukas: ”En minä sano mitään! Minä olen muuttanut Suomeen ja ostanut asunnon! Mitä täällä tarkoittaa KOTIRAUHA?!”

Mä: ”Me emme voi kieltää ihmisiä elämästä normaalia elämää. Autoista kuuluu ääniä, öisin saa käydä suihkussa ja katsoa telkkaria. Emme voi kieltää ketään pysäköimästä.”

Asukas: ”Pitää kieltää!”

Mä: ”Nyt en voi valitettavasti auttaa. Kannattaa ens kerralla ostaa asunto sellaisesta paikasta, että ikkunan alla ei ole parkkipaikkaa.”