Asukas: ”Moi! Soittelen täältä osoitteesta x, kun mulle luvattiin perjantaina, että tää mun ilmoittama asia hoidetaan maanantaina, mutta mitään ei ole tapahtunut.”

Mä avaan järjestelmän ja tutkin asukkaan ilmoitusta. Huomaan keikasta, että mä olen puhunut tämän asukkaan kanssa perjantaina iltapäivällä.22.jpg

Mä: "Niin tosiaan, mä juttelinkin sun kanssa perjantaina. Mä en kyllä KOSKAAN lupaa mitään päivää, milloin joku työ tehdään ellei kyseessä ole hätätyö.”

Asukas: ”Aaa… Niin siis kun sä sanoit perjantaina silloin, että ei enää silloin ehditä vaan menee viikonlopun yli niin voi olla, että mä ite mielessäni mietin, että sä tarkoitit sillä maanantaita.”

Jäi tämä tyyppi sitten kiinni valehtelusta. Tulipa hyvä mieli! Mä en nimittäin ikinä edes käytä sanoja: ”viikonlopun yli” vaan sanon aina, että ”menee ensi viikkoon”. Siinä saa hyvin päässään miettiä, jos päättelee, että se tarkoittaa automaattisesti sitä, että joku juttu luvataan hoitaa heti maanantaina.