Osassa taloyhtiöitä on vuokrattavien autopaikkojen lisäksi osakepaikkoja. Asunnon omistaja on siis voinut ostaa myös autopaikan itselleen erillisenä osakkeena. Hän voi käyttää paikkaa itse tai vuokrata sen eteenpäin. On myös yhtiöitä, missä kaikki autopaikat on osakkaita. Näin oli myös tässä taloyhtiössä, mistä henkilö soitti.

Asukas: ”Hei! Soitan täältä osoitteesta x. Mulla on ylimääräinen autopaikka omistuksessa ja mä haluisin vuokrata sen. Tiedättekö ketään, joka haluis sen vuokrata?”

Mä: ”Ei valitettavasti tiedetä. Meillä ei ole mitään listaa mahdollisista vuokraajista. Teidän talossa taitaakin kaikki olla osakepaikkoja niin vuokraajista emme tiedä mitään.”

Asukas: ”Mä haluaisin vuokrata mun paikan. Eikö teillä ole tietoa kenestäkään, joka paikan haluaisi?”

Mä: ”Ei valitettavasti. Me ei pidetä mitään listaa.”nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”Voisitteko laittaa ylös, että mun paikka olisi vuokralla?”

Mä: ”Meillä ei valitettavasti resurssit riitä sellaiseen. Meillä on hoidossa vuokrattavia autopaikkoja jo tuhansia, joten emme valitettavasti ehdi pitämään listaa asukkaiden omista paikoista. Jos haluatte vuokrata paikan, suosittelen laittamaan ilmoituksen vaikka ilmoitustaululle. Naapurit näkevät sen siitä.”

Asukas: ”Ai siihen voi laittaa oman lapun?”

Mä: ”Tietenkin! Näin saatte varmasti vuokrattua paikan. Tai sitten laittamalla lapun lähellä olevien talojen oviin.”

Asukas: ”Okei, kiitos!”

Ehkä mun olisi pitänyt ehdottaa, että voisin hoitaa vuokrauksen, jos hinnasta sovitaan! Valitettavasti aika ei riitä kaikkeen eikä meidän tarvitse hoitaa asioita, jotka ei meille kuulu…