Uhkailijat ovat aina sieltä ”mukavimmasta” päästä. Asukas laittoi meille viestiä, että on ilmoittanut jo aiemmin, että hän on saanut autopaikan ja tarvitsee tolppaan avaimeen. Hän ilmoitti viestissään, että jos avainta ei toimiteta ennen pakkasia, hän avaa samperin luukun ”yleisavaimella”. Sehän on aina viisasta ihan kirjallisesti ilmoittaa, että hän tulee rikkomaan tolpan, jos hän ei saa avainta. Jos joku päivä tolppa on rikki, voidaan hyvin asukasta laskuttaa siitä. 2-normal.jpg

Hyvin usein saamme myös niitä soittoja/viestejä siitä, kuinka on meille ilmoitettu jostain monta kertaa/ yli viikko sitten. Onneksi meillä on käytössä järjestelmä, mihin kirjataan kaikki tiedot kaikista ilmoituksista. Kysyinkin tältä autotolpan avaimen pyytäjältä, minne hän on asiasta ilmoittanut, sillä emme löytäneet mitään tietoa. No eihän tämä henkilö ollut siitä tietenkään meille ilmoittanut vaan isännöitsijätoimistoon. Saimme siis turhaan uhkailuviestin asiasta. No asia korjaantuu nyt, kun huoltomies vie avaimen asukkaalle.

Toinen osa näistä huijareista on ne, jotka väittävät, että olemme toimineet ihan surkeasti, kun moneen päivään / yli viikkoon ei ole mitään tapahtunut. Onkin aina mukavaa, kun voi näpäyttää valittajaa siitä, että hän uhoaa ilman syytä. Tarkistan aina järjestelmästä, milloin alkuperäinen vikailmoitus on tullut. Onkin kiva sanoa: ”Aa, siis tämä ilmoitus. Tästä onkin ilmoitettu alle kaksi vuorokautta sitten eli keskiviikkona klo 15.30”. Turha yrittää kusettaa. Siitä jää kiinni.