Monet asukkaat yrittävät saada oman alueensa huoltomiehen puhelinnumeron, jotta he voisivat soittaa aina hänelle suoraan. Se ei valitettavasti onnistu, sillä huoltomies ei muuten ehtisi tehdä muuta kuin vastata puhelimeen. Missä vaiheessa huoltomies sitten ehtisi tehdä kaikki työt? Me kiinteistösihteerit olemme sitä varten, että otamme vastaan vikailmoitukset ja vastailemme kysymyksiin, sori.

Hauskoja tapauksia ovat asukkaat, jotka haluavat, että heille soitetaan ennen asunnossa käyntiä, mutta sitten he kertovat, että he eivät kyllä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Siis mitä?

22-normal.jpg

Asukas: ”Mä en vastaa mihinkää numeroihin, mitä mä en tiedä enkä tuntemattomiin numeroihin.”

Mä: ”No jos te nyt haluatte, että huoltomies soittaa ja sopii käynnistä, teidän pitäisi vastata nyt, vaikka ette tunnistaisi soittajaa.”

Asukas: ”Mä en kyllä vastaa. En koskaan.”

Mä: ”Tota, ei nyt taida olla muuta vaihtoehtoa. En osaa sanoa, että soittaako huoltomies niin, että numero ei näy, joten nyt pitäisi vastata, jos haluatte sopia ajan.”

Asukas: ”No mä yritän.”

Tää on taas näitä hetkiä, etten tiedä, mitä pitäis sanoa.