Jouduin taas juttelemaan ärsyttävän maanvaivan kanssa. Ei auttanut mikään, mitä mä sanoin. Vanhempi nainen soitti ja kertoi, että hänen valaisimensa kupu on vähän sulanut. Hän pyysi huoltomiestä auttamaan. Kerroin hänelle, ettei huoltomiehestä ole tässä jutussa mitään hyötyä. Selvästi valaisin on viallinen ja asukkaan tulee ostaa uusi valaisin tilalle. Valaisimet kuuluvat asukkaan vastuulle. Tätä asukas ei ymmärtänyt. Jankutin samaa hänen kanssaan kymmenen (!!) minuuttia.

Asukas vaati, että huoltomies tulee auttamaan valaisimen kanssa. Kerroin, että ei huoltomiehestä ole apua vaan asukkaan pitää ostaa uusi valaisin tilalle. Jos vanhassa on kupu alkanut sulaa, ei sitä enää kannata käyttää. Mä voin todeta sen ihan näin puhelimitse, huoltomiestä on turha vaivata tällaisella jutulla. Asukas ei vaan uskonut. Lopulta laskin hänelle, että tällä yhdellä huoltomiehellä on 16 kohdetta eikä hänellä ole aikaa mihinkään ylimääräiseen. Varsinkaan tällaiseen juttuun, missä hänestä ei ole mitään hyötyä. Hän voi vain todeta, että kupu on sulanut. Silloin se on viallinen eikä sitä enää kannata käyttää. Kannattaa vaan ostaa uusi valaisin. nimet%C3%B6n.jpg

Asukas jankutti sitä, että hän ei osaa ostaa uutta valaisinta. Kerroin hänelle, että ei huoltomies ehdi lähteä hänen kanssaan ostoksille. Asukas saa ostaa sellaisen valaisimen, minkä hän haluaa. Eri malleja on tuhansia. Asukas totesi, että hän kyllä osaa valita kauniin lampun, mutta ei muuten tiedä, millainen sen pitää olla. Huoltomiehen pitää tulla auttamaan. Kerroin taas, ettei valitettavasti huoltomies ehdi käydä ostoksilla. Asukkaan pitää itse ostaa uusi valaisin. Kannattaa vaikka pyytää ystävää tai sukulaista auttamaan. Hän voi ostaa millaisen valaisimen itse haluaa. Kannattaa vaan tarkastaa katosta, että laitetaanko valaisin kiinni pistokkeella vai sokeripalalla. Sen hän näkee ottamalla vanhan valaisimen pois. Tätä samaa me jankutimme kymmenen minuuttia. Sain lopulta päätettyä puhelun sanomalla, että tästä asiasta on turha enää jankata, joten mukavaa päivän jatkoa ja suljin linjan. Mulla nousi niin pahasti savua korvista, kun kuuntelin tätä jankutusta niin pitkään. Olisi pitänyt sulkea linja jo aiemmin.

Noin puolen tunnin päästä tämä nainen soitti uudestaan! Ja me jatkoimme taas samasta asiasta puhumista. Ei vain mennyt jakeluun. Lopulta mulle riitti ja laitoin puhelimen luurin pöydälle. En jaksanut enää kuunnella. Sain vain selvää, että asukas jotain höpötti aikansa, kunnes hän itse sulki linjan. Onneksi hän ei enää koskaan soittanut takaisin. Oishan se kiva, jos jokainen yksinäinen mummo saisi huollon kautta shoppailuseuraa, mutta valitettavasti me emme välitä sellaista palvelua. Ihan itse pitää ostaa uusi valaisin rikkoutuneen tilalle.