Eri kellonaikoina oven avaus asukkaalle maksaa eri summan. Hinta vaihtelee sen mukaan, että avataanko ovi toimistoaikoina vai päivystysaikana arkena / pyhänä. Ihmiset usein järkyttyvät siitä, että oven avaus maksaa. Kerran soitti hauska nainen, kun hän soitti minuutti ennen toimistomme sulkeutumista ja tilasi oven avauksen.

Mä: ”Mä ilmoitan päivystävälle huoltomiehelle. Oven avaus menee hänelle ja se maksaa sitten arkipäivystyssumman.”

Asukas: ”Siis kellohan on vasta 15.59!!”nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”Kyllä, mutta huoltomies ei ehdi tulla paikalle 30 sekunnissa, minkä takia keikka menee päivystäjälle ja tulee päivystäjän taksalla laskukin.”

Asukas: ”No just… Mä sit mietin, että otanko oven avausta ja soitan myöhemmin uudestaan.”

Mä: ”Okei, puhelu menee sitten silloin suoraan päivystäjälle, moikka!”

Harmi homma, mutta huoltomies ei taaskaan toiminut salaman nopeudella eikä ehtinyt 30 sekunnissa paikalle. Hämmennyin aamulla, kun sama asukas soitti uudestaan ja pyysi oven avausta. Kysyin häneltä, että eikö hän pyytänytkään sitä edellisenä päivänä. Asukas kertoi säästäneensä mieluummin rahat ja oli mennyt kaverilleen yöksi. No säästö sekin… En silti muutaman kympin takia itse jättäisi menemättä kotiin. Näihin säästäjiin törmää aina vähän väliä. He ovat mieluummin jonkun luona yötä kuin menevät kotiin.