Asukas: ”Mä en saa tota mikron kelloa asennettua. Huoltomiehen pitää tulla laittamaan se. En saa sitä laitettua.”

Mä: ”Jos siinä mikrossa on jotain vikaa tai ette osaa käyttää sitä, teidän pitää ottaa yhteyttä kodinkonehuoltoon tai liikkeeseen, joka on myynyt teille mikron. He osaavat auttaa.”

Asukas: ”Ei vaan huoltomiehen pitää tulla laittamaan kello kuntoon!!!”

Mä: ”Ei huoltomies osaa korjata kodinkoneita.” nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”Mutta se on MIES! Mä olen NAINEN! Mä en ole koskaan ollut mikään tekniikan ihmelapsi. Huoltomies tänne NYT HETI!!”

Tässä vaiheessa mulla alkoi totisesti tulla mitta täyteen tämän huutajan kanssa.

Mä: ”Kyllä se on kodinkonekorjaaja, joka saa teidän mikron kuntoon. Tai eikö teillä ole sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa?”

Asukas: ”Huolto ei tee mitään!! Teille me vaan maksetaan!! Otatte rahat ettekä tee mitään!!”

Mä: ”Tämä ei kuulu huoltomiehen toimenkuvaan. Voin pyytää häntä auttamaan, mutta en voi taata, että hän osaa asentaa kelloa. Eikä tämä työ kuulu huollolle, joten voi mennä ensi viikkoon ennen kuin huoltomies pääsee paikalle. Suosittelen kyllä pyytämään apua joltain sukulaiselta tai…”

Asukas löi luurin korvaan. Mistä näitä hulluja tulee? Ensinnäkin jos kehtaa pyytää apua asiassa, mikä ei kuulu millään tavalla huollolle, ei kannata alkaa aukomaan päätä. Apua saa helpommin, jos on ystävällinen. Hullu nainen.