Kerrostaloissa ei saa säilyttää tavaraa porraskäytävillä paloturvallisuussyistä. Tästä joudutaan välillä muistuttamaan asukkaita, kun he keksivät säilöä tavaroitaan rapussa.

Asukas: ”Meille tuli lappu, ettei käytävällä saa säilyttää mitään. Meillä on ollut rattaat tossa käytävällä. Missä me nyt niitä säilytetään?!? Meillä on kaksoset, joten en mä voi viedä niitä rattaita kellariinkaan, koska en saa kannettua kahta vauvaa kerrallaan sinne. Toinen pitäisi jättää hetkeksi kotiin enkä mä niin voi tehdä!!”

Mä: ”Monet säilyttävät rattaita esimerkiksi asunnossa.”nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”No mut siinä kastuu sitten lattia, kun on tällaiset säätkin! Ja ymmärrät sä, ettei meillä ole kovinkaan iso eteinen. Ei ne mahdu sinne kunnolla!! Tai sitten siinä ei muuten mahtuisi liikkumaan”.

Mä: ”Valitettavasti kuitenkaan käytävillä ei saa säilyttää mitään”.

Asukas: ”No voiko ne rattaat viedä pyörävaraston käytävälle?”

Mä: ”Kellaritiloissakaan ei saa säilyttää mitään käytävillä, mutta jos siellä on sopiva kolo niille pyörien vieressä, voitte varmasti jättää ne sinne”.

Asukas: ”Entä jos ei ole tilaa? Eikö jokaisessa talossa pitäisi olla vaunuvarasto?!?”

Mä: ”Valitettavasti kaikissa taloissa ei sellaista ole”.

Asukas: ”No minne ne rattaat voi jättää?!?!”

Mä: ”Varmasti voitte jättää ne pyöräkellariin, jos saatte ne sellaiselle paikalle, missä ne ei ole kulkuväylällä”.

Asukas: ”No entä jos ei mahdu?!”

Mä: ”Siinä tapauksessa kannattaa ottaa ne kotiin. Valitettavasti tämä asia ei tule muuttumaan. Tavaroita ei voi säilyttää käytävillä”.

En tosin ymmärtänyt sitäkään, miten vaunuvarasto auttaisi asiaa tässä vaiheessa. Jos asukas ei kuitenkaan saa kannettua kahta lasta kerralla vaunuihin, miten hän voisi niitä säilyttää kellaritiloissa? Ikävää, jos heidän eteinen on niin pieni, mutta ehkä asia kannattaisi sitten ratkaista ostamalla vaikka isompi asunto? Tai viemällä rattaat parvekkeelle? Joka tapauksessa ei tämä nyt meidän ongelma ollut – taaskaan.