Asukas: ”Nyt tarvitaan äkkiä tänne huoltomies! Mulla ei tule sähköä.”

Mä: ”Oletteko tarkistaneet sulakkeet?”

Asukas: ”Oon ja ne on kunnossa. Mulla vielä pari päivää sitten oli täällä sähkö, mä just muutin tänne, mutta nyt ei tuu minnekään virtaa.”

Mä: ”Ootte siis juuri muuttaneet? Ootteko tehneet siis sähkösopimuksen?”

Asukas: ”Minkä?”55-normal.jpg

Mä: ”Sähkösopimuksen.”

Asukas: ”Ööööö… En mä kyllä sellaista oo tehnyt.”

Mä: ”Okei, no siinä on syy, miksi teille ei tule sähköä. Teidän pitää ensin tehdä sopimus niin saatte sähkön toimimaan.”

Asukas: ”Miten se tapahtuu?”

Annoin asukkaalle yhteystiedot yritykseen, minkä kanssa voi tehdä sähkösopimuksen. Jos sähkösopimus on tehty, yksi tärkeä kysymys, mikä pitää esittää, on: ”Oletteko maksaneet sähkölaskun?” Tämä on ollut usein syynä siihen, että ei tule sähköä. Laskut kannattaa maksaa ajoissa. Elämä on silloin paljon helpompaa.