Eräässä taloyhtiössä on käynnissä lukkojen uudelleensarjoitus. Olemme saaneet tietoomme isännöitsijätoimistolta, että taloyhtiöön on jaettu aiheesta useampi tiedote ja asiaa on käsitelty myös ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Jokainen asukas siis varmasti tietää, että sarjoitusta tehdään parhaillaan. Silti ihmisille tulee ”yllätyksenä” se, että ovet onkin sarjoitettu. He soittavat raivona ja huutavat, että eivät yhtäkkiä pääsekään kotiin. Kerromme heille, että sarjoitus on käynnissä ja siitä on kyllä tiedotettu. Hyvin monelta vastaukset ovat olleet seuraavia:nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”No kyllähän mä jonkun lapun sain, mutta en mä jaksanut sitä lukea”.

Asukas: ”Niin kyllä mä sen lapun luin, mutta enhän mä jotenkin tajunnut, että se tehdään nyt”.

Asukas: ”Niin joo kyllähän siinä lapussa luki niin, että avaimet voi hakea, mutta en mä sit oo saanut aikaiseksi niitä hakea”.

Ja voitte vain uskoa kuinka monta asukasta on ilta-aikaan soittanut ja huutanut huoltomiehelle, kun heidän avain ei ole toiminut asunnon oveen. Ja on raivottu siitä, että ovenavauksesta ei kyllä makseta mitään. Valitettavasti siitä pitää maksaa. Jokaisen pitäisi huolehtia ihan itse siitä, että hakee uudet avaimet.

Paras oli erään asukkaan kommentti: "Mä heitän aina ne isännöitsijätoimistosta tulleet kirjeet suoraan roskiin". Sehän onkin viisaasti tehty.