Olenkin kerran jo kirjoittanut siitä, miten vaikeaa on toisinaan asioida henkilön kanssa, jonka kanssa ei ole yhteistä kieltä. Nyt kyllä tapahtui yksi pahimmista jutuista, mitä mulle on koskaan tapahtunut keikan kirjaamisessa. Asukas puhui tosi huonosti suomea enkä vaan ymmärtänyt kunnolla, millä tavalla hänen ovensa oli rikki.

Asukas: ”Ovi olla rikki, ei toimi se juttu, mikä olla oven ulkopuoli ja sisäpuoli.”

Mä: ”Okei, onko siis kyseessä asunnon ulko-ovi?”

Asukas: ”Kyllä.”

Mä: ”Okei, onko siis kahva mennyt rikki?”nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ”Ei kahva vaan se juttu, mikä olla sisäpuoli ja ulkopuoli.”

Mä: ”Siis lukko?”

Asukas: ”Ei, vaan se ,mikä olla sisäpuoli ja ulkopuoli.”

Mä en vaan ymmärtänyt, mikä voisi olla rikki.

Mä: ”Okei, mä ilmoitan huoltomiehelle. Saako hän tulla käymään yleisavaimella vai pyydänkö soittamaan ensin?”

Asukas: ”Minä olla aina kotona.”

Mä: ”Okei, mutta jos ette ole, saako huoltomies tulla omalla avaimella?”

Asukas: ”Kyllä.”

Mä: ”Okei, mä ilmoitan huoltomiehelle.”

Laitoin vähän ennen neljää huoltomiehelle viestin, että asunnon ulko-ovessa on joku rikki enkä ymmärtänyt mikä on vikana. Vika totisesti selvisi seuraavana päivänä aamulla, kun huoltomies meni paikalle. Asukas ei saanut koko ovea auki ollenkaan! Hän oli jumissa asunnossaan ainakin edellisestä päivästä neljästä seuraavan päivän aamuyhdeksään! Voi apua! Olin aivan järkyttynyt. Ei asukas ei kertonut mitään, että hän ei pääse ulos asunnosta. Hänhän vain totesi olevansa aina kotona. Niin monet toteavat, kun juttelen heidän kanssaan. Ja mä vielä kysyin asukkaalta, että jos hän ei ole kotona, saako tulla yleisavaimella ja asukas antoi luvan. Hän ei silloinkaan kertonut, että hän ei pääse ulos! Jos olisin tiennyt totuuden, olisin lähettänyt paikalle päivystäjän. Ei asukas ollut moksiskaan siitä, että hän oli ollut jumissa asunnossa. Kauheeta!