Meille tulee välillä puheluja, kun ihmiset kuulevat ääniä yms. kummallista, mitä ei oikeesti tapahdu. Siinä tilanteessa on hyvin vaikea sanoa asukkaalle vastaan, vaikka keikkaohjelman historiasta näkee asunnossa olisi käyty 3 kertaa eri ihmisten kanssa eikä mitään ääntä ole kuulunut. Pitää vaan mennä uudestaan paikalle ja todeta taas, että asukas kuvittelee.

33-normal.jpg

On olemassa myös toinen ääripää ihmisiä, jotka soittavat. Asukas soittaa ja kertoo esimerkiksi, että vessanpönttö jää lorisemaan vedon jälkeen. Mä yritän kysyä lisäkysymykset, jotta voin lähettää huoltomiehen paikalle oikeaan paikkaan, mutta asukas selvästi ajattelee, että en usko sitä ellen kuule lorinaääntä puhelimessa. Niinpä hän laittaa puhelimensa pöntön viereen ja kysyy: ”Kuuletko ton äänen?” Ja yleensä sitä ääntä ei kuule. Silloin totean: ”En kuule, mutta…” Asukas: ”Ootas, mä laitan lähemmäs tän kännykän”. Mä yritän sanoa, että ei tartte, mutta puhelin on jo vieressä ja mun pitäis kuulla se joku ääni. Joudun tämän kuuntelun jälleen toteamaan, että en valitettavasti kuule, mutta SE EI HAITTAA. Huoltomies tulee kyllä, kunhan hän kertoo osoitteensa ja muut tarvittavat tiedot. Mä uskon kyllä. Vain murto-osa ihmisistä ilmoittaa turhista äänistä, joten ensimmäisellä ilmoituskerralla jokaista uskotaan heti.