Nainen soitti hätäisenä meille ja kertoi, että vielä viikonkaan jälkeen hän ei ole saanut vastausta isännöitsijätoimistosta ja nyt sitten hän päätyi siihen, että soitti meille. Asukas kuulosti olevan täysin tolaltaan, joten kysyin heti, mistä on kyse. Odotin jotain tosi pahaa juttua.

Asukas: ”No tästä nimenvaihdosta, kun mun oveen on vaihdettu joku ihan outo nimi viime viikolla!”

Mä: ”Mikä on teidän osoitteenne?”

Asukas: ”x”

Etsin asunnon ohjelmastamme ja totesin: ”Teidän nimemme on siis Leila Korhonen.”

Asukas: ”Joo!”

nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”Mitä teidän ovessanne siis lukee?”

Asukas: ”Virtanen! Mistä tää voi johtua?”

Mä: ”Hetkinen, viime viikolla on siis nimi vaihdettu?”

Asukas: ”Joo, mä oon tässä nyt viikon aikana soittanut 4 kertaa isännöitsijätoimistoon ja ne ovat luvanneet selvittää, mutta eivät ole koskaan soittaneet takaisin. Onko mut siis häädetty? Mitä tää tarkoittaa? En oo koskaan tehnyt mitään pahaa enkä saanut varoituksia. Nytkö mä joudun muuttamaan pois?”

Mä: ”Eihän teitä voi omasta osakehuoneistosta häätää ilman varoituksia eikä asuntoa voida myydä jollekin muulle yhtäkkiä. Tässä on nyt tapahtunut vaan virhe, huoltomies on vaan vaihtanut nimen väärään oveen. Oon tosi pahoillani. Ei tietenkään teitä voida yhtäkkiä häätää asunnosta vaan niin että nimi vaihdetaan oveen.”

Asukas: ”No hyvä, en oo nyt viikkoon saanut nukuttua, kun olen vaan tätä miettinyt, että koska joudun ulos täältä.”

 Ei voi olla totta. Siis ei voi olla totta!! Mikä näitä ihmisiä vaivaa?! Ja miksi tämä nainen ei soittanut meille aiemmin? Huoltomieshän nimen vaihtaa eikä kukaan isännöitsijätoimistossa! Nyt nainen oli turhaan valvonut ja murehtinut viikon ajan.