Asukas soitti todella tuohtuneena ja vaati puhua suoraan huoltomiehen kanssa. Välillä saamme tällaisia vaatimuksia, mutta kysymme aina ensin asukkaalta, mitä asia koskee, sillä usein asia on sellainen, että sen voi kertoa suoraan tähän meille. Huoltomiehillä on hommia muutenkin ja meidäthän tähän on palkattu nimenomaan puhelimeen vastaamista varten. Asukas kertoi lopulta, että hänen mattonsa oli yöllä tärvelty. Hän oli jättänyt maton ulos tuulettumaan yön ajaksi ja aamulla se oli löytynyt sotkettuna. Kerroin asukkaalle, että voin siirtää puhelun huoltomiehelle, mutta ei huoltomies tässä asiassa varmaan oikein pysty auttamaan.nimet%C3%B6n.jpg

Mitä huoltomies voisi tehdä? Hän ei ole töissä öisin. Hän ei voi kertoa, kuka maton on sotkenut eikä hän voi asukkaan mattoa pestäkään. Asukas ottaa itse riskin, jos hän jättää pyykkejä yms. yöksi ulos kuivumaan/tuulettumaan. Kun juttelin myöhemmin huoltomiehen kanssa, selvisi, että asukas oli vain halunnut kertoa asiasta vielä huoltomiehelle. Huoltomies oli toiminut kuuntelijana, sillä ei hän tosiaan voinut asialle tehdä mitään.