Huoltomiesten normaali työaika on arkisin klo 8-16. Silloin hoidetaan työt ilmoitusjärjestyksessä (pois lukien kiireiset keikat). Muina aikoina on päivystys hätäkeikkoja ja oven avauksia varten. Jokainen keikka muina kuin normaaliaikoina maksaa ylimääräistä taloyhtiölle, minkä takia päivystäjän pitää osata arvioida se, että onko kyseessä kiireellinen keikka. Lähes kaikkien asukkaiden mielestä tietenkin kaikki keikat ovat kiireellisiä, kun on kyse heistä ja heidän asunnostaan :D

22-normal.jpg

Kun asukas soittaa, kyselee huoltomies lisäkysymyksiä, minkä perusteella hän tekee päätöksen käynnistä. Kerran soitti mies, joka kertoi, että vähän putki vuotaa asunnossa. Huoltomies kysyi, kuinka paljon ja missä tilassa ja pärjääkö tilanteen kanssa seuraavaan päivään. Asukas oli todennut, että ei tilanne nyt kauhean paha ole, vähän vaan vuotaa ja ei tänään tartte tulla. Huoltomiehelle tuli puhelusta kummallinen fiilis, joten hän totesi, että parempi mennä tarkistamaan tilanne. Kun huoltomies oli mennyt sisään rappuun, missä asukas asuu, oli vesi tullut vastaan käytävällä… Ei voi olla totta! Jokainen tietenkin määrittelee itse, mikä määrä on vähän :D