Seuraava keskustelu käydään vähintään kerran viikossa. Tämä todistaa taas ihmiset uusavuttomiksi.

Asukas: ”Apua, apua! Mulla ei tuu keittiöön/olohuoneeseen/makuuhuoneeseen tms. sähköä.”

Mä: ”Ootko tarkistanut sulakkeet?”

Asukas: ”Mitkä?”22-normal.jpg

Mä: ”Sulakkeet”

Asukas: ”Mitä se tarkoittaa?”

 

Sitten neuvotaan kädestä pitäen sulakekaapille. Neuvotaan tietenkin vielä, miten se avataan. Sekään ei ole helppoa. Ei tosiaan. Kun kaappi saadaan auki (huom! osa ei selviä tästäkään kohdasta vaan pitää pyytää huoltomies avaamaan) kysytään, millaisia sulakkeita kaapissa on. Jos on katkaisimet, pyydetään asukasta nostamaan sulakekatkaisin ylös samansuuntaisesti kuin muutkin katkaisijat on.

Asukas: ”Voinks mä koskee siihen vai saanko sähköiskun?”

Siis totta kai mä neuvon koskemaan siihen, jotta sä saisit sähköiskun ja mä voisin nauraa täällä langan päässä sille, että sait sähköiskun :D

Jos taas sulake on sitä mallia, että se pitää oikeasti vaihtaa, voitte arvata, että onko asukkaalla varasulakkeita kotona. Oikein arvattu, ei ole. Sitten neuvotaan kädestä pitäen, että pitää mennä kauppaan ostamaan. Tässä kohtaa myös saarnaan siitä, että mitäs jos sulake olisi pamahtanut vaikka keskellä yötä eikä olisi ollut mahdollista lähteä kauppaan. Niitä pitää aina olla kotona valmiina. Ja vaikka luulisi, että vain naiset eivät tajua mitään sulakkeista, valitettavasti löytyy myös miehiä, jotka eivät ole niistä koskaan kuulleet.