Asukas: ”Moi! Onko teille tuotu talon x luota löytynyttä avainta?”

Mä: ”Ei ole kyllä tuotu. Milloin se on hävinnyt?”

Asukas: ”Eilen hävisi”.

Mä: ”Okei, ei ole huoltomieskään mitään ilmoittanut. Se kyllä heti kertoisi, jos olisi löytynyt”.

Asukas: ”Mä jonnekin sinne sen hävitin. Eilen jaettiin siellä talolla niitä uusia avaimia ja yksi jäi nyt jonnekin. Kai mun pitää sitten tilata uusi. Ei kai kukaan sillä löydetyllä avaimella mitään tee?”nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”Sitä on ihan mahdotonta sanoa. Joku voi tehdä ja joku ei. Voihan sinne sitten heti tilata uudelleensarjoituksen, jos haluat niin ei sillä löydetyllä avaimella pääse sun asuntoon”.

Asukas: ”No en mä usko, että kukaan sillä avaimella mitään tekee vai mitä?”

Mä: ” Mä en osaa yhtään sanoa, että mitä löytäjä sillä tekee. Ihan mahdoton sanoa”.

Asukas: ”No mä tilaan vaan yhden avaimen”.

Tässä tapauksessa voisi sanoa, että ei mennyt ihan putkeen. Asukas sai uudet avaimet (kun talossa alkaa uudelleensarjoitus) ja hävitti yhden niistä heti.