Joihinkin kiinteistöihin on kaksi osoitetta, jos talo on kulmatalo eli se on kahden tien kulmauksessa. Meillä on ylhäällä molemmat osoitteet, mutta yleensä toista osoitetta asukkaat toistavat useammin, joten se osoite on niin sanotusti vakiintunut käytössä. Eräs asukas ei tätä ymmärtänyt.

Asukas: ”Moi! Mä soitan täältä osoitteesta Rantatie 25.”

Mä: ”Rantatie 25, joo eli siis Kirkkotie 10. Minkälaista asiaa?”

Asukas: ”Niin siis tää on Rantatie 25.”

Mä: ”Joo, täähän on kulmatalo niin se on sekä Rantatie 25 että Kirkkotie 10.”

Asukas: ”Ei ku tää on Rantatie 25.”

Mä: ”No sama talo kuitenkin, meillä se on järjestelmässä Kirkkotie 10 ja monet kutsuvat sitä myös sillä osoitteella.”3.jpg

Asukas: ”No tää on Rantatie 25. Mutta joo, haluisin varata autopaikan.”

Mä: ”Hetki, mä katon. Hm… Joo eli nyt mulla on esillä tää Kirkkotie 10. Täällä on kaksi vapaata paikkaa.”

Asukas: ”Ei ku Rantatie 25!”

Mä: ”Joo, siis se on se sama talo. Meillä vaan on tää kirjattu tänne Kirkkotie 10, mutta samaa paikkaa tarkoitan.”

Asukas: ”Tää on siis Rantatie 25.”

Mä: ”Joo, samasta paikasta puhutaan.”

Kuinka raivostuttavaa oli puhua asukkaan kanssa, kun hän ei vaan tajunnut tätä juttua.