Asukas soitti aivan hysteerisenä, koska hänen kissansa oli mennyt parvekkeen kautta naapurin parvekkeelle. Asukas huusi vain, että nyt meidän huoltomiehen on pakko mennä hakemaan kissa pois. Kun sain jotain sanottua väliin, kerroin asukkaalle, että huoltomies ei koske kenenkään kissaan, koska ne ovat niin arvaamattomia. Emmekä myöskään voi mennä naapuriasuntoon ilman naapuriasunnon asukkaiden lupaa.

Asukas: ”Teidän pitää tulla tänne nyt heti hakemaan se!! Mä oon täällä parvekkeella ja yritän houkutella sitä kissaa takas ruoalla, mutta se ei tule! Apua!”

Mä: ”Mä soitan teidän naapurille. Mikä asunto on kyseessä?”

Asukas: ”En mä tiiä!! Mä asun numerossa 15.”

Mä: ”Okei, voisitko mennä rappuun katsomaan naapuriasunnon numeron?”

Asukas: ”No mä yritän houkutella tätä kissaa!”

Mä: ”Mä en pysty auttamaan, jos en tiiä minkä asunnon asukkaille mun pitää soittaa.”

Asukas: ”Okei, okei. No mä meen… Se on numero 14! Mä tarviin apua!!”

       nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”Joo, ymmärrän, mutta me emme saa ikinä mennä toisten asuntoon ilman asukkaiden lupaa. Mä soitan heille ja selvitän, että saadaanko me lupa.”

Asukas: ”Mitä mun pitää sit tehdä, kun te ette tee mitään??!!? Soittaa hätänumeroon vai?!?!?”

Mä: ”Mä soitan niille naapureille ja soitan sitten takaisin.”

Asukas: ”Tää on muutenkin niin paska kämppä! Ihan hirvee paikka. Mulla on avioero menossa ja kun se on selvä, mä oon rikas nainen! Sit mä muutan täältä pois!”

Mä: ”Okei.”

Asukas: ”Siis niin surkee kämppä! Ei kissan pitäisi päästä karkuun!!”

Kun lopulta saimme puhelun loppumaan, alkoi selvitystyö ja kissa saatiin turvaan.