Kotihoito: ”Moi, soitan täältä kotihoidosta. Asukkaan suihku ei toimi.”

Mä: ”Okei, minkälaista vikaa siinä on?”

Soittaja puhui huonosti suomea.

Kotihoito: ”Se ei toimi.”

Mä: ”Siis se suihkun hana? Eikö tule vettä vai?”

Kotihoito: ”Ei tule.”

Mä: ”Okei, toimiiko siis hana vai onko vika siinä letkussa? Tuleeko vettä normaalisti, jos hanan laittaa päälle?”22.jpg

Kotihoito: ”Tulee, mutta se ei mene pois.”

Mä: ”Aa, eli onko se lattiakaivo tukossa?”

Kotihoito: ”Kyllä. Tänään olisi asukkaan pesupäivä.”

Mä: ”Mä ilmoitan huoltomiehelle. Tukokset hoidetaan saman päivän aikana.”

En ihan mennyt takuuseen, minkälainen vika oli. Huoltomies meni paikalle ja suihkussa ei ollut mitään vikaa! Lattiakaivokin veti ihan normaalisti. Asukas oli höpissyt jotain, että häntä olisi kielletty käyttämästä suihkua. Meidän huoltomies olisi mukamas kieltänyt, vaikka huoltomies ei ollut käynyt edes asunnossa. Tämä mysteeri ei selvinnyt. Tuli vaan mieleen, että ehkä asukas ei vaan halunnut pesulle ja sanoi sen takia kotihoidon työntekijälle, että suihku on rikki. Mutta miksi ihmeessä työntekijä ei kokeillut toimiiko suihku? No tiedämme ainakin ensi kerralla sanoa työntekijälle, että testaa heti suihkun, sillä luultavasti silloinkaan mitään vikaa ei ole.