Joudumme työssämme vähän väliä soittelemaan jäteastioita tyhjentäville firmoille. Syynä on lähes aina se, että jäteastiat ovat täynnä. Joskus niitä ei ole tyhjennetty ajallaan, joskus taas sopimus on tehty niin, että tyhjennysväli on liian pitkä ja astiat ehtivät täyttyä. Toisinaan käy niin, että meillä ei ole tiedossa, mikä firma astioita tyhjentää. Tällöin otamme yhteyttä isännöitsijään, joka on tehnyt sopimuksen. Yleensä hän ei ole muistanut ilmoittaa meille, jos firma on vaihtunut. Joskus isännöitsijä ei löydä mistään tietoa siitä, kenen kanssa sopimus on tehty! Ja mitäs tästä seuraa? Tietenkin se, että me soitamme läpi kaikki mahdolliset firmat ja kysymme heiltä, onko heidän kanssaan tehty sopimus tyhjennyksestä. Joskus hyvällä tuurilla ensimmäinen yritys osuu oikeaan, joskus sitä saa soittaa viiteenkin eri firmaan. Kuuluuko tällainen sitten meidän työnkuvaamme? Siitä voi olla montaa mieltä. Kyllähän se kaikista helpointa olisi, että isännöitsijä pitäisi paperinsa järjestyksessä.nimet%C3%B6n.jpg

Eräästä taloyhtiöstä tuli valituksia, kun heidän rappukäytävänsä olivat likaisia. Siivousliike ei ollut tehnyt hyvin työtään. Otin yhteyttä siivousliikkeeseen ja he vastasivat, että sopimus oli loppunut muutamaa viikkoa aiemmin, joten he eivät enää siivonneet siellä. Otin yhteyttä isännöitsijään. Hän alkoi selvittämään asiaa. Lopulta selvisi, että isännöitsijä oli purkanut sopimuksen väärästä talosta! Yhdessä toisessa talossa vaihtui siivousliike, mutta hän oli mokannut. Hän oli tehnyt yhteen taloon sopimuksen uuden siivousliikkeen kanssa, mutta oli purkanut vanhan siivousliikkeen kanssa sopimuksen toisesta talosta. Yhdessä talossa ei siivonnut kukaan ja toisessa talossa siivosi kaksi siivousliikettä samaan aikaan! Kaikkea voi sattua, jos ei ole tarkkana.