Asukas: ”Moi, mä asun täällä osoitteessa x. Toi isännöitsijä nimi x lupasi lähettää kirjeen mun naapureille metelistä, mutta nyt viime viikonloppuna ei ollutkaan meteliä, niin ehkä sitä kirjettä ei tarttekaan lähettää.”

Mä olen suu auki taas.

Mä: ”Okei, tää puhelu tuli nyt kiinteistöhuoltoon. Haluaisitko isännöitsijätoimiston numeron? Mä voin antaa sen.”

Asukas: ”Siis mä yritin soittaa isännöitsijälle, mutta ei se vastannut!”nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”Okei. Kannattaa vaan sitten jättää viesti tai soittaa myöhemmin uudestaan. Me kun ollaan ihan eri firmassa, niin en osaa sanoa, että onko isännöitsijä lähettänyt jo sitä kirjettä.”

Asukas: ”No mut se ei vastannut. Kun ei sitä ehkä tartte sit lähettää.”

Mä: ”Okei, no mutta kannattaa siihen isännöitsijään vaan olla uudestaan yhteydessä. Mä en osaa sanoa, että onko kirje jo lähtenyt postiin.”

Mitä asukas taas luuli, että mä tekisin? Alkaisin soitella isännöitsijälle ja kysellä jonkun kirjeen perään? Ei valitettavasti kuulu ihan mun työnkuvaan.