Aina välillä tulee soittoja heti sen jälkeen, kun asukas on huomannut, että huoltomies on talon pihalla.

Asukas: ”Moi! Mä soitan täältä osoitteesta x ja näköjään toi huoltomies on just tullut tähän meidän taloon. Voisitko sanoa sille, että tulee suoraan tähän mun asuntoon hoitamaan tällaista ja tällaista vikaa?”

Mä: ”Mä kirjaan ylös teidän ilmoituksen, mutta en voi luvata, että huoltomies pääsee sinne nyt heti tulemaan.”3.jpg

Asukas: ”Siis miksei pääse? Sehän just ajo tähän pihaan. Mulla on ollut tää vika jo pari kuukautta, mut nyt muistin soittaa, kun toi huoltomies tuli tähän taloon nyt muutenkin.”

Mä: ”Ensinnäkin voi olla, että kyseessä ei ole huoltomies, joka hoitaa teknisiä keikkoja vaan ulkoaluehuoltomies tai työharjoittelija. Toisekseen huoltomies on voinut sopia jo koko päivän täyteen ohjelmaa, joten hänellä ei ole tällä hetkellä aikaa ylimääräiseen juttuun. Osa asukkaista haluaa, että huoltokäynnit sovitaan, joten huoltomiehellä voi hyvin olla kalenteri täynnä tälle päivälle. Laitan kyllä viestin nyt menemään, mutta en voi luvata, että huoltomies tulee heti paikalle. Hän voi vaikka soittaa teille ja sopia käyntiajan.”

Aina kannattaa yrittää. Salkkari-Seppo tulisi varmasti heti paikalle, mutta meidän firmassa se ei aina onnistu.