Kello oli vähän yli kolme, kun asukas soitti.

Asukas: ”Moi! Mä tulin just töistä kotiin eikä mun parvekkeen ovi aukea. Se on jotenki turvonnut kiinni eikä se mitenkään aukea. Mun pitää päästä parvekkeelle.”

Mä: ”Okei, mikä oli se teidän osoite? Saako huoltomies käydä yleisavaimella?”

Asukas: ”Osoite x. Mä oon nyt täällä kotona.”

Mä: ”Joo, mutta tänään ei enää ehditä paikalle, kun kello on näin paljon.”

Asukas: ”Mun pitää päästä parvekkeelle NYT!” 3.jpg

Mä: ”Valitettavasti kello on niin paljon, ettei tänään enää ehditä paikalle eikä tämä ole päivystysasia.”

Asukas: ”Mutta mun pitää päästä parvekkeelle! Sieltä kuule putoaa ihan kohta lasipurkit alas maahan ja joku voi jäädä alle!”

Mä: ”Tänään ei nyt kuitenkaan päästä paikalle. Kun huoltomies tulee sitten, saako hän käyttää yleisavainta?”

Esitin ihan tarkoituksella, etten kuullut kommenttia putoilevista lasipurkeista. Jos asukas on juuri tullut kotiin, ei hän varmasti ole jättänyt päiväksi mitään lasipurkkeja sellaiseen kohtaan parvekkeella, että ne putoaa. Eihän nyt kukaan niin jätä mitään tavaroita esille sillä tavalla edes hetkeksi. Turha yrittää huijata. Asukas vaan yritti, että olisimme menneet heti paikalle. Kun huoltomies kävi seuraavana päivänä, ei siellä parvekkeella ollut mitään putoamisvaarassa olevia tavaroita ihan kuten arvasin. Turha yrittää huijata mua.