Osakas aikoi tehdä asunnossaan pientä kylpyhuoneremonttia. Hän soitti meille ja pyysi mua kertomaan remonttifirman, jonka hän voisi tilata remonttia tekemään. Isännöitsijä oli kuulemma hänelle kertonut, että me voimme kertoa, mistä firmasta sen voisi tilata. Kerroin osakkaalle, että me tilaamme todella harvoin mitään remonttifirmoja tekemään kylpyhuoneeseen mitään remontteja, koska osaketalossa sellaiset kuuluu osakkeen omistajalle. Vuokrataloissa taas yleensä tekninen isännöitsijä tilaa korjaukset. Kerroin osakkaalle yhden remonttiyrityksen, mikä tuli mieleen. Osakas oli alusta alkaen todella töykeä.

Osakas: ”Onko tää sitten hyvä firma?! Onko teillä kokemuksia siitä?!”

Mä: ”Ollaan me sitä paljonkin tilattu eri juttuihin ja hyvin on toiminut. Tietysti teidän kannattaa kysellä tarjouksia eri firmoista, sillä hintaeroja on varmasti eri firmojen välillä.”

Osakas: ”Mitä muita firmoja sitten vielä on?!”

Mä: ”No tulee mieleen yksi remonttifirma, minkä yhteystiedot voin vielä antaa.”

Osakas: ”Okei, mites se? Millaista jälkeä se tekee?”

Mä: ”En osaa valitettavasti sanoa. En ole koskaan tilannut sitä remonttitöihin. Olen vaan saanut yhteystiedot työnjohtajalta, joka on sitä joskus tilannut. Olemme antaneet sen tietoja osakkaille, jotka ovat halunneet tilata pienen remontin tekijän.”

Osakas: ”Mutta tekeekö ne hyvää työtä?”nimet%C3%B6n.jpg

Mä: ”En osaa sanoa.”

Osakas: ”No mitä muita firmoja vielä on?!”

Mä: ”No ei tule kyllä nyt mitään mieleen. Oisko teillä jotain tuttua, jolla olisi kokemusta jostain remonttifirmasta? Kannattaa varmasti kysellä sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat teettäneet samantyyppistä remonttia.”

Osakas: ”NO KUN EI OLE!! Kun mä asun itse ihan eri paikkakunnalla enkä tiedä mitään yrityksiä. Mitä muita niitä nyt vielä on?!”

Mä: ”No me ei sellaisia remontteja tilata niin en osaa oikein sanoa. Tosin tulee vielä mieleen yksi remonttifirma.”

Osakas: ”No tekeekö se kylpyhuoneremontteja??”

Mä: ”En osaa sanoa varmaksi, mutta voit kysyä sieltä.”´

Osakas: ”Mä en asu täälläpäin niin en tiedä näitä yrityksiä!! Kerro nyt vielä muitakin! Isännöitsijä lupasi, että te kerrotte!!”

Mä: ”En kyllä osaa nyt muita sanoa. Kannattaa kysellä eri paikoista hintoja. Kyllähän niitä yrityksiä löytyy esimerkiksi netistä.”

Asukas: ”No VAI NIIN!”

En voinut kuin nähdä punaista! Mä hyvää hyvyyttäni yritän auttaa ja saan vain lokaa niskaan. Me emme tilaa kylpyhuoneremontteja, joten en voi kertoa kaikkia pääkaupunkiseudun remonttifirmoja enkä todellakaan mene takuuseen niiden työn jäljestä. Auta armias, jos osakas on tyytymätön työn tulokseen ja mä olen firman yhteystiedot antanut, saisin silloin varmasti kuunnella lisää huutoa.