Asukas (todella kiihtyneenä): ”Moi! Mä soitan täältä osoitteesta x ja mä tarvitsen äkkiä apua! Mulla putosi matkakortti roska-astiaan ja se pitää saada äkkiä pois sieltä!”

Mä: ”Okei, minkälaiset jäteastiat teillä on? Meillä ei huoltomies valitettavasti niitä ala kaivamaan vaan sieltä pitää itse kaivaa tavarat, mitä sinne pudottaa.”

Siis mistä ihmiset saa päähänsä, että huoltomies alkaisi roskiksia dyykkaamaan? Val de Travers - Molok avec pesée individuelle

Asukas: ”En mä sitä saa sieltä!! Kun tää roskis on sellainen, mikä menee maan alle ja se on siellä tosi syvällä!!”

Mä: ”Aa, okei. Teillä on siis molokkiastiat (ne menee jopa 1,5m maan pinnan alle). Ei valitettavasti huoltomiehellä ole mitään työkaluja, millä hänkään sitä sieltä saisi. Jos se on niin syvällä, tulee vaan mieleen jotkut roskapihdit, millä voisi yrittää saada sen? Sellaista ei kyllä ole huoltomiehellä.”

Asukas: ”Siis sä et nyt tajuu!! Mä myöhästyn töistä, kun mä en saa sitä matkakorttia sieltä! Siihen on ladattua aikaa kesäkuun loppuun asti!! Se on pakko saada sieltä!!”

Mä: ”Valitettavasti mekään emme saa sitä sieltä yhtään sen paremmin kuin säkään, joten emme voi auttaa.”

Asukas: ”Tajuut sä!! Mä tarviin sen! Mä myöhästyn!! Ja mun siskollakin on vatsasyöpä!!”

En tiedä, mihin toi vatsasyöpä liittyi, mutta sekään ei valitettavasti muuttanut asiaa. Kun tarpeeksi kauan olimme jankuttaneet, asukas tajusi, että emme saa matkakorttia sieltä roska-astiasta.