Asukas: ”Hei! Mä soitan täältä osoitteesta x ja tilanne on nyt sellainen, että mun tiskikone on hajonnut. Sen pohjalla on vettä. Mä tarvitsen äkkiä apua!”

Mä: ”Osakehuoneistossa tiskikoneen korjaus kuuluu osakkeen omistajalle eli teidän pitäisi tilata itse sinne korjaus omaan laskuun. Kannattaa sitä odotellessa ottaa jollain kupilla ne vedet pois sieltä tiskikoneen pohjalta.”

Asukas: ”Mä tiedän, että sen korjaus kuuluu mulle! Mutta mä olen soittanut jo kahteen korjausliikkeeseen eikä sieltä kukaan vastannut! Nyt tarvitaan äkkiä apua!”

Mä: ”Valitettavasti meidän huoltomiehet eivät osaa korjata tiskikoneita. Voin kyllä antaa yhden korjausliikkeen numeron niin voitte sieltä kysyä korjausta. Ne tulevat yleensä ihan muutamassa päivässä paikalle.” nimet%C3%B6n.jpg

Asukas: ” Muutamassa!!! Mä tarvitsen korjauksen nyt heti!! Siellä pohjalla on vettä!!”

Mä: ”Kannattaa tosiaan jollain kupilla ottaa ne vedet pois. Yleensä mikään korjausliike ei tule samana päivänä. Varsinkaan kun kello on jo kolme. Totta kai voi yrittää saada korjauksen heti, mutta siitä varmaan joutuu sitten maksamaan vähän ylimääräistä.”

Asukas: ”Eikö teiltä vaan voisi joku tulla nyt auttamaan?”

Mä: ”Huoltomiehestä ei valitettavasti ole mitään apua, sillä hän ei osaa korjata kodinkoneita. Kannattaa vaan soitella kaikki kodinkonekorjausliikkeet läpi niin saatte apua.”

Asukas: ”No vai niin! Anna sitten se numero niin mä soitan sinne.”

Mä en vaan ymmärrä, miten yhtäkkiä puhelun aikana huoltomies voisi muuttua kodinkonekorjaajaksi. Jos kerron, että he eivät osaa korjata, ei se vänkäämällä muutu mihinkään.