Asukas: ”Moi! Mä asun täällä tiellä x ja meidän saunaosastolla on vähän ongelmia. Siellä lattiakaivo vetää huonosti.”

Mä: ”Okei, eli teidän taloyhtiön saunatiloissa on lattiakaivo tukossa? Mä ilmoitan sen huoltomiehelle, niin hoidetaan kuntoon.”

Asukas: ”Ei, ei vaan siis täällä meidän asunnon saunatiloissa on lattiakaivo tukossa.”

Mä: ”Aa, okei…”nimet%C3%B6n.jpg

Mä hämmennyn joka kerta, kun joku asukas kutsuu omassa asunnossaan olevaa kylpyhuone/saunatiloja saunaosastoksi. Oletan automaattisesti, että kyseessä on taloyhtiön saunatilat, mutta olen ollut väärässä monta kertaa. Mun korvaan vaan kuulostaa niin hassulta, että asunnossa on saunaosasto. Eikä nämä saunaosaston omaavat henkilöt asu missään isoissa asunnoissa vaan ihan hyvin pienissä kaksioissa/kolmioissa, missä kylpyhuoneen yhteydessä on sauna. Onko vika vaan mussa vai tuleeko muillakin mieleen saunaosastosta taloyhtiön yhteissauna tai edes todella iso asunto?