Asukkaat osaavat olla mukavia, kun he soittavat ja pyytävät oven avausta, kun heidän avaimensa on jäänyt kotiin. Se, että avain on jäänyt kotiin, on tietenkin meidän vika. Ainakin raivokohtauksista päätellen. Parhaita on ne tapaukset, kun pitäisi olla avaamassa ovea parissa minuutissa ja kun kerrotaan, ettei ihan siinä ajassa kukaan ehdi paikalle, raivotaan meille, että meidän takia asukas myöhästyy sovitusta tapaamisesta/ pankista/ verotoimistosta/ junasta/ lennolta. Ja jos asukas myöhästyy junasta tai lennolta, on tietenkin meidän velvollisuus maksaa uusi lippu asukkaalle, sillä myöhästyminen on nimenomaan meidän vika. Siinä kohtaa huudetaan naama punaisena, että enkö mä ymmärrä, että asukas myöhästyy nyt meidän takia. Heti pitäisi olla ovi avaamassa. nimet%C3%B6n.jpg

Kunhan saan sanottua, että soitan huoltomiehelle ja kysyn aikataulua, voin hoitaa asiaa eteenpäin. Todella hyvällä tuurilla huoltomies on juuri samassa kohteessa avaimen kanssa. Kyllä lähes aina pitää hetki odotella huoltomiehen saapumista. Esim. ruuhkalle me emme voi mitään. Huoltomies ei voi ajaa eteenpäin kuin hälytysajoneuvo vaan hänen pitää ajaa ihan nopeusrajoitusten ja sääntöjen mukaan. Ja vaikka odottamisen takia asukas myöhästyisi kuusta, me emme maksa uusia lippuja. Kyllä se on ihan asukkaan oma vika, jos avain on jäänyt kotiin. Huoltomies ei tule paikalle sekunnissa, mutta tietenkin niin nopeasti kuin se on mahdollista.