Asukas soitti meille kiihtyneenä ja kertoi pitkän selostuksen siitä, kuinka edellisenä iltana lapset olivat häiriköineet häntä pimpottelemalla hänen ovikelloaan. Asukas ei ollut avannut ovea. Lapset olivat pimpotelleet ovikelloa monta kertaa. Asukas oli soittanut hätäkeskukseen (?!?!?) ja sieltä oli neuvottu asukasta ilmoittamaan häiriötekijöistä isännöitsijälle. En ehtinyt edes väliin sanoa mitään, kun asukas selosti tarkkaan koko illan tapahtumat. Kun lopulta pystyin sanomaan jotain, kerroin, että siellä hätäkeskuksessa oli neuvottu häntä ihan oikein eli hänen pitää soittaa isännöitsijälle. Sanoin hänelle, että hän oli nyt soittanut huoltoon, mutta voin kyllä antaa isännöitsijän numeron. Tähän asukas totesi, että hän oli jo pari tuntia yrittänyt soittaa isännöitsijälle, mutta hän ei ole vastannut, joten asukas soitti tänne. (Miksi?! Mitä asukas luuli meidän tekevän?? En mä muutu yhtäkkiä isännöitsijäksi.)22.jpg

No ei auttanut muu kuin että sanoin uudestaan, että asukkaan pitää soittaa isännöitsijälle tästä asiasta. Huoltoyhtiö on valitettavasti eri firma kuin isännöitsijätoimisto, joten hänen pitää soittaa sinne isännöitsijätoimistoon. Kehotin häntä jättämään kiinteistösihteerille vaikka soittopyynnön isännöitsijälle, jotta asia menee eteenpäin. Asukas sanoi tekevänsä niin.

Kuka soittaa hätäkeskukseen, jos lapset pimpottavat ovikelloa? Oikeasti? Luuliko hän, että poliisit tulee paikalle? En ymmärrä. Toisekseen toisinaan myöskään jotkut eivät pysty vastaamaan heti puhelimeen, jos on vaikka palaverissa, sairaana tms. Ei nyt parin tunnin soittelun jälkeen kannata hätääntyä niin paljon, että soittaa huoltoon. Kyllä se isännöitsijä lopulta vastaa tai soittaa takaisin…