Asukas soitti meille ja kysyi, missä on taloyhtiön pesutupa. Katsoin talon tiedoista ja kerroin, että tässä talossa ei ole pesutupaa ollenkaan.

Asukas hiiltyi tästä todella paljon: ”Missä mä sit pesen mun pyykit?!! Mulla ei ole pesukonetta!!”

Mä en edes ehtinyt sanoa mitään, kun asukas jatkoi huutoa: ”Missä mä pesen mun pyykit?? Kerro!!”2.jpg

En voinut sanoa muuta kuin ehkä asukkaan pitää ostaa sitten oma pesukone. Asukas ei vastaukseen tyytynyt vaan jatkoi huutoa ja vaati kertomaan, missä on lähin pesula. Eihän siinä auttanut muu kuin katsoa sellainen netistä. Eikä sellaista ihan siinä lähellä ollut, mutta kerroin firman nimen ja pesulan sijainnin. Puhelu päättyi siihen.

Ehkä kannattaisi ennen muuttoa tarkistaa, onko taloyhtiössä pesutupaa, jos ei pysty elämään ilman sitä? Pesulassa peseminen voi tulla pidemmän päälle aika kalliiksi... Ehkä kannattaisi vaan ostaa se pesukone?