Autopaikat – ne sekä saunavuorot ovat ihmisille henki ja elämä. Erityisesti monessa Helsingin keskustan kiinteistössä on autopaikoille jonoa vähäisten parkkipaikkojen takia. Jonoa löytyy kyllä muualtakin pääkaupunkiseudulta ja yksi hyvin outo kysymys niihin liittyen esitetään joka kerta, kun asukas liittyy jonoon.

Asukas: ”Mitä luulet, koskakohan saan paikan, kun oon nyt (esim.) viidentenä jonossa?”

Mä: ”Ihan mahdoton sanoa. Se riippuu siitä, milloin joku luopuu paikasta tai muuttaa pois. Sitä ei voi etukäteen tietää”

Asukas: ”Niin joo. Mut mitä sä luulet?”

                                      22-normal.jpg

Valitettavasti mulla ei ole kristallipalloa, jotta näkisin tulevaisuuteen!

Mä: ”Kuten sanoin, ihan mahdoton sanoa. Paikka vapautuu, kun joku muuttaa pois tai vaikka KUOLEE”

Siinä kohtaa asukas tajuaa, että ehkä mä en osaa kertoa mitään aikaa. Sillä jos vaikka heittäisin ilmoille ajatuksen, että ehkä 2 vuoden päästä paikka vapautuu, soittaisi tämä asukas 2 vuoden päästä ja sanoisi, että mä olen luvannut sille paikan 2 vuoden päästä siitä, kun se jonoon liittyi. Eli ei ikinä kannata antaa mitään arviota ellei ole valmis myöhemmin kuuntelemaan huutoa siitä, kuinka on jotain ”luvannut”.